De eerste dag…

5 juni 2023 - Tenterden, Verenigd Koninkrijk

Zit erop…

vanochtend vertrokken we heel vroeg vanuit de diverse plaatsen richting Apeldoorn vanwaar we heel soepel richting Calais verder reisden..

de reis verliep op een enkele file in de omgeving van Antwerpen voorspoedig. Al duurde het hierdoor wel wat langer voordat we konden stoppen in verband met de eerder genoemde files…

Vervolgens snel door naar Calais… Tijdens de controle en scannen van de paspoorten kwamen we erachter dat meneer Top niet z’n eigen maar het paspoort van z’n vrouw had meegenomen… heel vervelend allemaal, want zonder paspoort kom je echt niet op de boot… gelukkig was een zwager van meneer Top bereid om onze kant op te komen… echter kon hij niet met ons mee omdat onze reservering anders werd geannuleerd… dus moest meneer Top uit de bus… heel vervelend dus voor Top!!

Omdat de douane heel lang de tijd nam om de paspoorten te bekijken, misten wij alsnog de boot van 12.50.. en moesten we de eerstvolgende boot pakken… deze vertraging ging ten koste van ons bezoek aan het historische dorpje Rye.. Jammer!!!

ook kregen we door dat meneer Top vandaag niet meer zou komen maar dinsdag met het vliegtuig ons achterna zou reizen..

en toen kwam misschien wel het meest spannende deel van de dag.. de ontmoeting met de gastgezinnen.. voor het merendeel van onze leerlingen verliep dit best goed al was het soms best wel chaotisch voordat iedereen gekoppeld was aan het juiste gastgezin…

we zijn enorm benieuwd naar de eerste ervaringen morgenvroeg en hopen hier dan iets met de lezers van dit blog delen.

voor nu welterusten en tot morgen!

Hartelijke groet,

M. Bargpeter